ÖSK-dam visade bredd i Cup Roslagshallen
ÖSK-dam deltog under lördagen i Cup Roslagshallen i Hallstavik och fick då visa upp vilken fin bredd det finns i årets trupp. Både lag röd och vit visade upp fin inomhusfotboll och tog sig vidare från respektive grupp. Först ut var lag röd som mer eller mindre gjorde rent hus sin grupp. Enda poängtappet kom mot hemmaklubben Häverödal, en match som slutade 1-1. Värt att notera är att i sista gruppspelsmatchen, mot Tillberga IK, som vanns med 2-0 var det lagets yngsta spelare som gjorde målen. 1-0 petade Lova Hemlin (född -04) in och 2-0 gjorde Elsa Pettersson (född -02) med ett distinkt direktskott. I och med segern där hjälpte laget även hemmaklubben Häverödal till fortsatt spel i semifinalerna. Lag vit inledde visserligen med förlust mot Gimo men sett till chanserna i den matchen så borde dem ha fått med sig minst en poäng men även målvakterna räknas och Gimos var riktigt duktig. Spelet och framför allt inställningen lovade mer och efter vinster mot BKV & Film och avslutningsvis ett kryss mot duktiga Segeltorp tog sig laget vidare på just Gimos bekostnad. Även här väljer hemsidan att lyfta fram det yngre gardet. Nya Elin Höglund (född -02) visade fin kemi tillsammans med Wilma Andersson (född -02). I 2-1 vinsten mot Film stod dem för varsitt mål och passade även varandra till respektive mål, riktigt kul att se. Framför allt lag röd blev väldigt tunt med spelare inför semifinalerna men med sekretariatets goda minne fick vi lyfta över ”Sudden” från lag vit till röd inför slutspelet. Kanske var det hon som blev tungan på vågen för i semifinalen som spelades mellan just röd & vit gick det röda laget segrande med 3-2. Med endast två avbytare i finalen orkade sen våra tjejer i ungefär 10 minuter. När Segeltorp väl fått in första målet orkade vi inte riktigt resa oss medans dem visade upp det ena fina anfallet efter det andra. När slutsignalen gick stod det hela 0-5 på tavlan. Trots finalförlusten visade ÖSK-dam vilken bredd det finns i den här truppen, av 11 lag var alltså två av de fyra första från oss….det ska vi vara stolta över! Resultat Lag ”Röd”: ÖSK - Upplands Ekeby IF 2-1 ÖSK - BKV Norrtälje (Röd) 1-0 ÖSK - Gideonsberg IF 2-1 ÖSK - Häverödals SK 1-1 ÖSK - Tillberga IK 2-0 Resultat Lag ”Vit”: ÖSK - Gimo IF 0-1 ÖSK - BKV Norrtälje (Blå) 1-0 ÖSK - Films SK 2-1 ÖSK - Segeltorps IF 1-1 Semifinal: Lag röd – Lag vit 3-2 Final: ÖSK – Segeltorp 0-5 Till sist…stort grattis till Segeltorp och en stor eloge till Häverödals SK för en lättsam och väl anordnad cup. Tack för uppmärksamheten! / ÖSK-dam.
Fotboll A-lag Damer
29 jan 2018
0kommentarer
Cup Roslagshallen väntar ÖSK-dam i helgen
Imorgon, lördag 27/1, tar tjejerna i ÖSK-dam lite paus ifrån försäsongsträningen och åker till Hallstaviks sporthall för att delta i Cup Roslagshallen. Cupen anordnas av Häverödals SK och är en futsalturnering med två grupper där 1:an och 2:an i varje grupp går vidare till semifinal. Totalt deltar 11 damlag och två av dem är från ÖSK-dam. Våra två lag (röd & vit) är jämnt fördelade med 10 tjejer i vardera lag så det blir alltså 20 ombytta ÖSK-tjejer på lördag vilket är väldigt glädjande. Först ut är lag röd som startar sitt gruppspel kl. 10.00. Så varför inte ta en sväng till Hallstavik under lördagen och heja fram våra Röd-Vita ÖSK-damer? Spelschema Lag ”Röd”: 10.00 Upplands Ekeby IF 11.00 BKV Norrtälje (Röd) 12.00 Gideonsberg IF 13.20 Häverödals SK 14.40 Tillberga IK Spelschema Lag ”Vit”: 15.00 Gimo IF 16.00 BKV Norrtälje (Blå) 17.00 Films SK 18.00 Segeltorps IF Väl mött i Hallstaviks sporthall. Har du inte möjlighet att följa laget på plats? Klicka här för resultatuppdateringar. Tack för uppmärksamheten! / ÖSK-dam.
Fotboll A-lag Damer
26 jan 2018
0kommentarer
Talangen Elin väljer ÖSK-dam!
En av upplands största talanger bland flickor födda -02 väljer att fortsätta sin fotbollskarriär i ÖSK-dam, Elin Höglund ansluter från Olands FF. Elin är en vindsnabb tjej med fint tillslag i vänsterfoten och ett gudabenådat målsinne, vilket Pillan fick känna på när vi mötte Olands FF i Upplandscupen förra året. Att hon väljer ÖSK-dam inför 2018 efter några provträningar är ett gott tecken på vår verksamhet och den välkomnande atmosfären i gruppen. Hemsidan har så klart tagit sig en liten pratstund med Elin. Hej Elin och välkommen till ÖSK-dam! - Tack så jättemycket. Vem är Elin Höglund privat och på planen? - En glad tjej med mycket energi och på planen en vinnarskalle som vill vinna till 100% Hur kom det sig att du valde ÖSK-dam? - Tycker att ni är ett roligt gäng med bra träningar Man känner sig välkommen i gänget. Vad har du för förväntningar på säsongen som kommer? -Att utvecklas och hitta ett bra spel med tjejerna Debut redan på lördag när vi åker till Hallstavik och spelar Cup Roslagshallen, nervös? - Lite nervös är jag , men det ska bli riktigt kul Till sist…som mindre och familjen campade här i Östhammar kunde du ses cykla runt på en liten blå cykel och morsa på övriga campare som gav dig namnet Lotta på bråkmakargatan…stämmer det? - Haha stämmer bra att jag blev kallad så . Jag var väl rätt lik henne skulle man ju kunna säga ;-) Hemsidan hälsar Elin välkommen till ÖSK-dam och ett stort lycka till under året. Vi är helt säkra på att hon kommer trivas i gruppen. Vi vill även tacka Olands FF för en smidig kommunkation och övergång. Ta chansen att se både Elin och övriga tjejer när dem spelar cup i Hallstavik nu på lördag. Mer inför den kommer senare i veckan här på hemsidan. Vill du också vara med? Kontakta Gert 070-241 90 49 eller Kalle 073-14 13 143 Tack för uppmärksamheten! / ÖSK-dam.
Fotboll A-lag Damer
24 jan 2018
0kommentarer
Catharina Runarsson, säsongens tredje "nyförvärv"
Nu kan vi presentera årets tredje ”nyförvärv”. Återigen är det en tjej som efter några års uppehåll fått tillbaka lusten och möjligheten att snöra på sig fotbollsskorna igen. Vi välkomnar Catharina Runarsson till ÖSK-dam och hemsidan har så klart kollat läget med henne… Hej Catharina och välkommen till ÖSK-dam! - Tack, känns lite främmande som gammal Skedikan, men ska bli kul! Du har haft ett långt uppehåll från fotbollen (ca 9 år), varför och vad fick dig tillbaka? - Jag har hela tiden varit sugen att ta upp fotbollen igen, dels för den roliga ”gratisträningen” med boll, men främst för den sociala biten. Tyvärr har massa flyttar och barn kommit emellan... Men nu när vi är tillbaka i hemtrakterna så finns bättre barnvaktsmöjligheter, vilket gör denna comeback möjlig. Känns som nu eller aldrig! Dina intryck av ÖSK-dam så här långt? - Träningsvärken efter de första två träningarna, skvallrar om ett tufft men förhoppningsvis utvecklande år :-) Det verkar vara ett roligt gäng!! Vilken typ av spelare är det vi får in i laget? - Jag minns mig som en rejäl spelare, tuff i närkampsspelet och passningssäker. Gillar att snacka på plan men hatar att förlora! Återstår att se vad som sitter kvar... Har du något personligt mål med säsongen? - Att komma i matchform igen och träffa nya härliga människor! Till sist…stämmer det att ett av dina barn är döpt efter en karaktär i filmen ”Tjena kungen”? - Det stämmer bra, då vet du även att mitt andra barn är döpt efter en gammal holländsk fotbollsspelare? Titta där…svar på tal direkt. Hemsidan erkänner att bakgrundschecken har misslyckats något och ber om att få återkomma om vilken briljant fotbollsspelare det kan vara vid ett senare tillfälle…eller vet du? Kommentera gärna inlägget i så fall :-) Hemsidan önskar Catharina lycka till med comebacken och är helt säker på att hon kommer passa in i detta glada gäng. Slappna inte av, förhoppningsvis presenterar vi vårt fjärde nyförvärv i slutet av veckan och denna gång är det en tjej som aldrig tidigare representerat någon förening i vår direkta närhet…spännande va? Vill du också vara med? Kontakta Gert 070-241 90 49 eller Kalle 073-14 13 143 Tack för uppmärksamheten! / ÖSK-dam.
Fotboll A-lag Damer
15 jan 2018
0kommentarer
ÖSK tennis
Boka tennisbanor
Tennis Motionsspelare
21 dec 2017
ÖSK-dam avslutade året med en vinst!
Då var årets sista match avklarad och allt som återstår innan tjejernas julledighet tar vid är ett lättare träningspass imorgon tisdag. Arton spelsugna tjejer åkte igår de ca 3 milen för att avsluta säsongen med en futsalmatch mot Häverödals SK. Matchen som spelades 3 x 15 min (+ 10 min övertid :-) ) höll ett högt tempo vilket kanske gick ut över skönspelet. Det var svårt att se några riktiga spellinjer hos båda lagen men kämpaglöd och inställning kommer liksom automatiskt mellan de här två lagen. Period 1. ÖSK-dam var det spelförande laget medan Häverödal mer väntade på snabba omställningar. Mitt i perioden hittar vår yngsta spelare, Lova (född 04), Ida med en jättefin passning mitt framför mål. Efter några turer fram och tillbaka lyckas Ida till slut få bollen över mållinjen och 1-0 till ÖSK var ett faktum. Ett mål som också blev periodens enda. Period 2. Denna period var mer jämn om man ser till bollinnehav men känslan var ändå att ÖSK-dam hade lite mer kontroll över händelserna än hemmalaget. Även i mitten på denna period får ÖSK utdelning. Tilde E tilldöms en frispark. TT får order från Kalle att springa in och skymma målvakten vilket hon gör med bravur då Tilde ”dyngar” in sin egen frispark rakt över huvudena på både TT och målvakten. Detta blev perioden enda mål och ställningen var således 2-0 efter andra perioden. Period 3. Även tredje perioden börjar ÖSK-dam bäst och efter bara några minuter kommer även 3-0. Sölle hittar Elina med ett utkast. Elina rundar sin back och kommer ner mot förlängda mållinjen. Snett-inåt-bakåt hittar hon i sin tur Moa (kort) som inte gör något misstag utan rullar in 3-0 behärskat. Efter ÖSK´s tredje mål är spelet helt jämnt och det känns därför inte helt orättvist att hemmalaget får spräcka sin nolla med ett snyggt avslut rätt upp i krysset. Varsitt mål i perioden innebar 3-1 till ÖSK sammanlagt efter tre perioder. Övertiden samt sammanfattning. De extra tio minuterna slutade mållöst trots att chanser inte saknades från något håll. Sammanfattningsvis så konstaterar hemsidan att detta var en futsalmatch som innehöll hög fart, mycket kämpaglöd och många avslut. ÖSK-dam vinner rättvist men siffrorna kunde lika gärna ha blivit 10-8 istället för 3-1 men tre duktiga målvakter hölls siffrorna nere. Sölle och Tina i ÖSK-dam imponerade men även Häverödals unga målvakt, ”Bella”, gör ett flertal fina ingripanden. Efter morgondagens träning tar tjejerna lite jullov innan dem kör igång igen vecka 2. Vill du också vara med? Kontakta Gert 070-241 90 49 eller Kalle 073-14 13 143 Tack för uppmärksamheten! / ÖSK-dam.
Fotboll A-lag Damer
18 dec 2017
0kommentarer
Årets sista insats!
Imorgon, söndag 17/12, hoppar tjejerna in i bilarna för att åka till Hallstavik och träningsspela en futsalmatch mot våra eviga kombatanter Häverödals SK. Matchstart 15.30. Detta blir en perfekt avslutningsmatch på ett perfekt fotbollsår där alla, gammal som ung, får vara med om man vill. Det innebär att vi just nu har 18(!) tjejer som anmält att de följer med till matchen. Arton tjejer (!) som VILL vara med och spela en träningsmatch 17/12....det säger en hel del om tjejerna i det här laget. Fokus kommer ligga på att avsluta året på ett roligt sätt men vi ser även matchen som en nyttig genomkörare inför cupen vi anmält oss till i samma hall 27/1 2018. Från oss alla inom ÖSK-dam. God Jul och Gott Nytt År
Fotboll A-lag Damer
16 dec 2017
0kommentarer
Malin har hela tiden haft suget efter fotboll kvar.
Hemsidan är glad att kunna hälsa Malin Imrell tillbaka till fotbollen och ÖSK-dam. Malin är lugnet personifierad både på och utanför planen. Redan sent i höstas var hon med och kände på bollen då hon deltog på en höstträning på konstgräset i Gimo. Tidigare var hon en svårpasserad mittback med ett bra tillslag och det finns absolut ingenting som säger att hon inte skulle bli samma spelare igen….om bara tiden finns. Hemsidan har så klart kollat läget med henne. Hej Malin och välkommen tillbaka till fotbollen och ÖSK-dam. Vad har hållit dig borta och vad fick dig tillbaka? - Barnafödandet har gjort att jag varit borta ett par år, men fotbollssuget har funnits där hela tiden. Vilken typ av spelare är det vi får in i laget? - Jag är en defensiv spelare som oftast är ganska lugn på plan och försöker peppa mina medspelare. Vad har du för ”mål” med comebacken? - Mitt mål är att ha kul och komma in i gänget , hoppas på att ha tid och ork att va med så mycket som möjligt Du har ju inte hunnit vara med så mycket än men vad har du fått för intryck av laget? - Laget verkar vara ett skojigt gäng med god sammanhållning Till sist….gräsöfärjan eller Eckerölinjen? - Nog för att taxfreen lockar men det finns inge bättre än å komma hem till ön, så gräsöfärjan blir det!! :-D Hemsidan önskar återigen Malin välkommen till laget och hoppas verkligen att hon ska trivas. Redan på söndag kan du se Malin och de andra tjejerna sparka boll då dem åker till Hallstavik för en träningsmatch (futsal) mot Häverödals SK i Hallstaviks Sporthall. Mer inför den kommer på hemsidan imorgon men boka redan nu in en tripp till Hallstavik på söndag eftermiddag. Vill du också vara med? Kontakta Gert 070-241 90 49 eller Kalle 073-14 13 143 Tack för uppmärksamheten! / ÖSK-dam.
Fotboll A-lag Damer
15 dec 2017
0kommentarer
Visa fler nyheter