Årets ÖSK:are och årets ungdomsledare
Nu är det äntligen dags att nominera till årets utmärkelser inom Östhammars sportklubb! Tycker du att det finns någon i föreningen som behöver uppmärksammas lite extra? Skriv en motivering och skicka nomineringen till berörs sektionsstyrelse. Årets ÖSK:are Östhammars sportklubb delar årligen ut en utmärkelse till en medlem som under sitt medlemskap gjort en särskild bra insats inom klubben. Årets ungdomsledare Forsmarks Kraftgrupp AB har i samarbete med Östhammars sportklubb instiftat en stipendiefond för ungdomsledare som under året gjort en särskilt bra insats inom klubben. Alla medlemmar har möjlighet att nominera kandidater till respektive sektionsstyrelse. Varje sektionsstyrelse nominerar därefter max en kandidat per utmärkelse till huvudstyrelsen. Nomineringarna skall vara huvudstyrelsen till handa senast 28 februari. För mer information om vad nomineringarna bör innehålla och hur bedömningsreglerna ser ut, se ”Föreningens statuter” under dokument på ÖSK:s hemsida eller kontakta någon i din sektionsstyrelse. Mallar för nominering finns på hemsidan under Dokument. Det finns också en möjlighet att nominera till Östhammars kommuns stipendier för framgångsrika prestationer och gott ledarskap inom ungdomsverksamhet. Detta krävs för Idrottsstipendiet Syftet med idrottsstipendiet är att uppmärksamma framgångsrika prestationer som utförts av lag eller enskild idrottsutövare. Idrottsstipendiet riktar sig i första hand till verksamhet för 18 år och äldre. Stipendiaten ska vara verksam i någon av Riksidrottsförbundets godkända idrotter och tillhöra förening registrerad i Östhammars kommun. Vem kan få idrottsstipendiet? •Enskild person •Lag •Bosatt i Östhammars kommun •Verksam eller på annat sätt har anknytning till Östhammars kommun som lyckats med någon idrottsprestation på "lite högre nivå". Ungdomsledarstipendiet Syftet med ungdomsledarstipendiet är att uppmärksamma gott ledarskap.Ungdomsledarstipendiaten ska under året ha gjort speciellt goda insatser som ledare för barn- och ungdomsverksamhet genom: • Engagerande och gott ledarskap • Inkluderande verksamhet för alla • En ny syn på träning och tävling eller motsvarande verksamhet. • Jämställdhet och jämlikhet. • Samverkan och samsyn.
Östhammars SK
26 jan 2020
0kommentarer
En-kronas match 31/1 mot Gimo
Kom och stötta ÖSK Hockey nu på fredag. Genom samarbete med flera lokala företag erbjuds alla gratis entré på lokalderbyt ÖSK mot Gimo. ÖSK hockey får istället för entréavgifterna en eller flera kronor per åskådare i sponsring från varje företag. Så ju fler åskådare ju mer stöd till vår verksamhet får vi. Så kom och stötta ÖSK på fredag 19:30! Följande företag sponsrar: Vatec Midroc JOKAB Skadeservice Bilteam Fordonstvätten Upplands Berg o Schakt Elektodesign Advokatsbolaget Wallin o Söderberg SRAB Ebbas Skor Lindersvik Consulting Naeslunds El Björkmans bygg Robban Larsson Melins Uppsala Sport o Profil Upplands ventilationstjänst Strandgruppen Event Öregrunds Båtvarv NYC Team Brolin Svensk Kärnbränslehantering AB Vår stad, Vårt lag, ÖSK MVH Johan Köhler Ordf. ÖSK Hockey
Östhammars SK
26 jan 2020
0kommentarer
CUP Roslagshallen - ett avbrott i försäsongen
Tiden går fort och om bara sex veckor är det dags för första matchen i Upplandscupen. Fram till dess tränar ÖSK-dam hårdare än någonsin för att komma så förberedda det bara går till säsong 2020. Precis som tidigare kommer vi lägga in två inomhuscuper innan. Detta för att hitta något att se fram emot och även för att få känna på tävlingsnerven lite. Först ut av dessa är Cup Roslagshallen, arrangerad av Häverödals SK, som spelas nu på söndag 26/1 i Hallstaviks sporthall. ÖSK-dam kommer till start med två lag och då alla möter alla i en cup med sex lag kommer det vara många matcher där våra röd-vita tjejer får visa upp sig. Cupen spelas alltså imorgon, söndag, 26/1, med första match kl. 12. Semifinaler från kl 17. Här följer ÖSK-dams lagindelning samt speltider. Lag Vit: Emma, Sölle, Cattis, Imrell, Elsa, Linnea S, Lisa, Britta, Tilde E, Evve, TT, Meja o Wilma Lag Röd: Pillan, Tova, Natha, Bella, Elin, Johanna, Linnea O, Stöm, Lova, Gonca, Moa o Emilia Matcher för ÖSK-dam: Kl. 12:00 UEIF – ÖSK vit Kl. 12:20 ÖSK röd – Ankaret Futsal Kl. 12:40 Häverödal – ÖSK vit Kl. 13:20 Riala – ÖSK röd Kl. 14:00 ÖSK vit – Riala Kl. 14:20 UEIF – ÖSK röd Kl. 14:40 Ankaret Futsal – ÖSK vit Kl. 15:00 ÖSK röd – Häverödal Kl. 15:40 ÖSK vit – ÖSK röd Har du inte möjlighet att vara på plats kan du följa tjejernas framfart via denna länk. Cup Roslagshallen Resultat Tack för uppmärksamheten // ÖSK-dam
Fotboll A-lag Damer
25 jan 2020
0kommentarer
ÖSK Damcup 2020, 9 februari
Det är åter dags för den traditionsenliga ÖSK Damcup! Plats: Frösåkershallen Tid: 08.00 - 18.00 Spelarprogram, med spelregler, hittas här. För att följa utvecklingen i cupspelet i realtid, kan följande länk användas: http://www.cupsupport.se/cup/visa_cscupspel.php?Cupnr=4255 VÄLKOMNA!
Fotboll A-lag Damer
23 jan 2020
0kommentarer
Isabella Lindgren ansluter till ÖSK-dam
Som vi tidigare nämnt kommer det vara en del nya ansikten i ÖSK-dam nästa säsong. Vi har för avsikt att presentera dem all här på hemsidan, så håll utkik. Näst på tur är Isabella Lindgren. Isabella hade förra säsongen ett uppehåll från fotbollen men har innan dess representerat UEIF/Olands FF och Vaksala SK. Under flickåren representerade hon Olands FF där hon haft många tuffa möten med ÖSK´s flickor 00/01. Nu ska hon alltså dela omklädningsrum med dessa gamla kombatanter och vi har så klart kollat läget med henne. Hej och välkommen till ÖSK-dam. Paus under 2019 men innan dess en kort sejour i Vaksala och många år i Olands FF, vad fick dig att välja ÖSK-dam till nästa säsong? - Hej och tack så jättemycket! Ja det stämmer, innebandyn tog upp väldigt mycket av min fritid vilket var en stor anledning till valet av en paus, men nu när det inte längre är ett problem så var jag självklart jättesugen på att börja lira igen. Då jag har lärt känna flera av tjejerna i laget under detta år föll valet väldigt naturligt på Östhammar. Jag har dessutom stått på motståndarsidan flera gånger och vet därför vilket skickligt lag det är jag kommer till. Du har bara gjort ett fåtal träningar så här långt men vad är dina intryck av laget? - Framför allt så tycker jag att det verkar vara ett superhärligt gäng! Har verkligen känt mig välkommen. Det har varit väldigt bra uppslutning och tempo på träningarna hittills så jag tycker definitivt att det bådar gott inför framtiden! Vilken typ av spelare vi får in i truppen? - Jag skulle nog vilja påstå att defensiven och det fysiska är min största styrka i spelet. Men framför allt så kommer jag att försöka bidra med mycket energi på och vid sidan av planen! Du har syrran spelande i Gimo, hur kommer det att kännas att stå på motståndarsidan mot henne? - Haha minst sagt speciellt! Vi har faktiskt aldrig någonsin stått på olika sidor av planen tidigare. Inte nog med att det är derby så blir det ju självklart lite extra roligt att möta syrran, och jag kan dessutom tänka mig att våra extrema vinnarskallar kan resultera i en och annan duell. Vem vinner? - Jag får självklart säga Östhammar på den 😉 Du samåker med Elin Höglund som snart har eget körkort. Tror du hon kommer köra lika fort som hon springer? - Ja det är absolut ingen tvekan om saken!!! Finns ju erfarenhet från motorsport som cross hos henne, så det kan nog bli en del intressanta bilfärder haha! "Bella" har med sitt öppna sätt redan kommit in bra i gruppen. Hennes bollkontroll, spelsinne och lugn kommer ge vårt annars väldigt framåtlutade lag ett lugn och ledarstaben nya alternativ. Varmt välkommen till ÖSK-dam. Gott Nytt År och tack för uppmärksamheten. // ÖSK-dam
Fotboll A-lag Damer
25 dec 2019
0kommentarer
Evelina återvänder till ÖSK
Som vi tidigare nämnt kommer det till nästa säsong vara några nya namn i ÖSK-dam. Vi har för avsikt att presentera dem alla här på hemsidan vad det lider, så håll utkik. Först ut bland dessa att presenteras är ett nygammalt namn i form av Evelina Hallin. Evelina spelade med det framgångsrika F00/01 innan hon provade lyckan i Vaksala SK och de senaste säsongerna har hon funnits i grannklubben Gimo IF. Evelina är en framåtlutat spelare med härligt driv i steget och kan användas både på en kant och som forward. Så här säger hon själv om återkomsten i ÖSK-dam. Hej Evelina och välkommen hem till ÖSK-dam. - Hej och tack så mycket! Det känns kul att återvända till den klubb där allt startade. Jag vet också att det är ett härligt gäng jag kommer till. Du har varit några år i andra klubbar nu. Vad tar du med dig därifrån, utvecklat något? - Ja precis, det stämmer. Jag skulle nog säga att jag vågar hålla mer i boll och har en annan teknisk förmåga. Det är fortfarande tidigt på säsongen men du har nu gjort 5-6 träningar med laget, dina intryck så här långt? - Känns väldigt kul, det är ett glatt och härligt gäng som vill att alla ska lyckas. Ser fram emot att spela med ÖSK igen. Har du något personligt mål med säsongen? - Hmm svår fråga.. men skulle säga att alltid prestera mitt yttersta och kanske peta in några mål. Men också att hitta ett bra spel tillsammans med tjejerna. Nya tränare för dig förutom Kalle som du hade alla åren i flicklaget. En fråga som vi ställt oss många gånger som du kanske kan svara på...har du nånsin sett honom böja på knäna? - Hahah nej och de är tveksamt om man ens kommer få se det, men man kan alltid hoppas 😂 Vi i ÖSK-dam hälsar "Evve" välkommen hem och är helt säkra på att hon kommer trivas och passa in bra i gruppen. God Jul och tack för uppmärksamheten. // ÖSK-dam
Fotboll A-lag Damer
23 dec 2019
0kommentarer
Max kliver in i ledarstaben
Näst på tur att lyftas fram här på hemsidan är Max Änggård. Max kliver även han in i tränarstaben men till skillnad från Janne kommer Max vara med i matchandet av vårt div 3-lag. Som spelare var Max en teknisk mittfältare med en grym blick för spelet. Hur det är med tekniken idag låter vi vara osagt men spelsinnet finns definitivt kvar. Det är något som även speglar av sig i hans ledarskap som är lugnt och metodiskt med en klar idé om vad som ska åstadkommas. Här kan ni läsa hans egna tankar om vad som komma skall. Hej Max och välkommen till ÖSK-dam. Vem är då Max Änggård? - Tackar! Kortversionen boendes i Östhammar med fru och två barn. Cirkeln sluts då jag tidigare har tränat tjejer, killar och herr seniorer. När jag inte står vid sidan av en fotbollsplan står jag gärna vid sidan av en grill eller fixar något annat smarrigt i köket. Har du följt/sett något av ÖSK-dam under säsongen och vad var i så fall dina intryck? -Jag har sett några matcher under året, det som har imponerat mig mest är att det finns både bredd och topp i laget. Vad förväntar du dig av tjejerna och vad kan dem förvänta sig av dig? - Att alla alltid försöker att göra sitt bästa både på träning och match. Min målsättning är att hjälpa till och fortsätta utveckla det som byggts upp under de senaste åren. Tre kommunlag i serien nästa år, försvaras titeln "bäst i kommun"? - Försiktig general som jag är samt att jag inte sett de övriga lagen så mycket, det enda jag kan lova att de övriga kommunlagen behöver göra en bra säsong för att komma före oss. Till sist...hur många tabascoflaskor bör finnas i varje kök? - Skönt med en enkel fråga som avslutning, minst 2 (chipotle och original), men en Habanero kan också vara bra att ha hemma. Hemsidan är helt säker på att Max kommer att passa bra in i denna vetgiriga och drivna grupp som inte vill något annat än att utvecklas som lag. Kanske blir det även så att Kalle får tuMiff konkurrens om vem som gör nästa års gemensamma luncher? Med Max i laget är alltså 2020 års ledarstab komplett med Max, Janne, Kalle och Gert som kommer ansvara för träningarna medans Camilla och Victoria tar lagledaransvaret. Även på spelarsidan har vi en ny tjej att presentera och även henne ska ni så klart få läsa om här på hemsidan men ni får ge er lite tåls….ni vet, den som väntar på nåt gott. 😊 Tack för uppmärksamheten. // ÖSK-dam
Fotboll A-lag Damer
1 nov 2019
0kommentarer
Janne Schnell förstärker tränarsidan i ÖSK-dam
Knappt har säsong 2019 avslutats innan 2020 tar vid och ÖSK-dam har nog aldrig varit så väl förberedda inför en säsong som nu. Förstärkningar både på ledar och spelarsidan kommer ge laget ännu mera bredd och spets. Vi kommer självklart presentera våra nyförvärv här på hemsidan och först ut är Janne Schnell. Janne var redan inför 2019 klar som ledare till ett juniorlag där det var tänkt att vi skulle blanda tjejer från damtruppen med flickor från F-06 i en gemensam matchmiljö. Av olika anledningar drogs det laget ur seriespel men Janne har ändå funnits lite grann i bakgrunden under säsongen som gått. Nu kliver han in som en av fyra tränare med ansvar för matchningen av vårt div 5-lag. Hemsidan har så klart tagit pulsen på "Lill-Damma". Hej Janne och välkommen till ÖSK-dam "på riktigt". Vem är egentligen Janne Schnell? - Tack. Jag tillhör den gyllene generationen-74 och har själv spelat fotboll i ÖSK, Norrskedika och Gimo innan ett knä satte stopp för fortsatt spel. Bor i Östhammar med fru och 2 barn.Jobbar i byggsvängen och tycker om att hålla igång kroppen. Du kommer matcha våra tjejer i div 5. Vad är dina förväntningar på tjejerna och vad kan dem har för förväntningar på dig? - Mina förväntningar på tjejerna är träningsflit och en vilja att utvecklas. De kan förvänta sig en ledare som är där för att stötta och coacha för framtiden. De kan också förvänta sig att jag kommer driva på laget både under match och träning men också att jag ställer krav på att vi alltid gör vårt bästa. På tal om det, var kommer fokus ligga. Resultat eller prestation? - Focus kommer ligga på prestation, sen kommer resultaten automatiskt. Din dotter Linnea finns med i truppen, för och nackdelar med det? - Fördelen är väl främst Linneas som kan få skjuts till varje träning. Till sist...obesegrade genom div 5 eller 7 rätt på V75? - Obesegrade i femman vore nåt det. 7 rätt har man titt som tätt ändå 😂 Hemsidan tackar Janne för hans tid och önskar honom lycka till i sitt nya uppdrag. Janne är en person som inte lämnar någonting åt slumpen utan är engagerad och noggrann när han bestämmer sig för något. Egenskaper som lätt smittar av sig på den omgivning han befinner sig i så vi är helt säkra på att detta kommer vara en kanonlösning för ÖSK-dam. Fortsätt hålla utkik här på hemsidan så får ni snart läsa om vårt andra tränarnyförvärv, Max Änggård. På söndag 3/11 kl. 15,30 smygstartar tjejerna säsong 2020 med lite lättare träning inomhus i Frösan. Vill du vara med, tveka inte om att höra av dig . Tack för uppmärksamheten // ÖSK-dam
Fotboll A-lag Damer
30 okt 2019
0kommentarer
Visa fler nyheter